Tüp bebek dinen caiz midir?

Tüp bebekle çocuk sahibi olmak dinen caiz midir, şartları nelerdir? Tüp bebek ne zaman caiz olur? İslamda Aşılama yöntemiyle tüp bebek yapmak caiz midir? Tüp bebek yöntemi ile çocuk sahibi olmakta dinen bir sakınca var mıdır?

İster kadın, ister erkekteki bir kusur sebebiyle, normal ilişkiyle gebelik gerçekleşmesi mümkün değil ise; Din işleri yüksek kurulunun kararına göre tüp bebek şartları şöyledir;

1- Döllenecek yumurta ve sperm nikahlı eşlere ait olmalıdır. Yani bunlardan herhangi biri yabancıya ait olmayacak.

2- Döllenmiş olan yumurta, yumurtanın sahibi olan eşte olacak ve o eşin rahminde gelişecek. Yani başka bir kadının rahminde olmayacak.

3- Bu işlemin anne-baba ve doğacak çocuk üzerinde ruhen ve akıl sağlığı bakımından olumsuz bir etki oluşturmayacağı tıbben onaylanmış olacak.

Bu şartlar yerine getirirldiği taktirde tüp bebek yöntemiyle çocuk sahibi olmakta dinen bir sakınca yoktur.

Normal yoldan gebe kalması ve anne olması mümkün olmayan evli hanımların, çeşitli tıbbi yollarla gebeliklerinin sağlanmasında, İslâmî hükümler açısından bir sakınca görülmemektedir.

Nikahlı olmayan kişiler arasındaki tüp bebek uygulaması, insanlık duygularını rencide etmesi ve zina unsurları taşıması gerekçesi ile dinen caiz değildir. Yani; Baska kadindan, yahut da erkekten alinan sperm veya yumurtadan elde edilen tup bebekler caiz olmazlar. Cunku bebegin kendisi baskasindan alinmadir. Birinin oglu, kizi otekine verilmek gibi bir sey olur bu. Eslerin sperm ve yumurtasini belli mekanik yerlerde gelistirip yine sahiplerinin rahminden dunyaya getirmek suretiyle elde edilen tup bebek caiz olabilir.

dinen-tup-bebek-caizmi

1-Evli olan çiftlerden erkeğin spermini alıp herhangi bir yol ile hanımının rahmine yerleştirip normal ilişki halinde olduğu gibi tohumlama yapmaktır. Bu çeşit suni aşılamaya götüren unsur erkeğin yani kocanın sperminin zayıf olup münasip olan yere ulaşamamasından kaynaklamaktadır.

2-Kocasından başka bir kimsenin spermini kadının rahmine yerleştirip tohumlama yapmaktır. Bu çeşit suni aşılamaya götüren etken ise kocanın sperminin ölü olması veya yeterli şekilde canlı hücrenin bulunmamasıdır. Yahut tamamen keyfîdir.

Çocuğu olmayan karı-kocanın, dua etmeleri ve meşru sebeplere sarılmaları gerekir. Materyaller, evli karı kocadan alınır ve haram işlemeden yapılırsa, tüp bebek de caiz olur. (İ. Ahlakı)

Hayır, caiz olmaz. S. Ebediyye kitabında deniyor ki: Erkeğin menisini, bir tüp veya başka şey içinde, yabancı bir kadının rahmine koyup, çocuk olmasına sebep olmak haramdır.

Çocuksuz ailelerde anne adaylarından elde edilen en az 7-9 yumurta hücresi baba adayının spermleri ile laboratuar koşullarında döllenir ve yine laboratuar koşullarında embriyoların gelişmesi için üç gün beklenir. Elde edilen embriyolardan iki ile üçü rahme yerleştirilir. Bu işlem başarılı bir gebeliğe yol açarsa, hazırlanmış olan diğer embriyolara ihtiyaç kalmaz. Bu embriyolar çiftlerin isteği doğrultusunda, daha sonra kendileri için başka bir gebelikte kullanılmak veya başka evli ve çocuksuz çiftlere bağışlanmak üzere veya kök hücre geliştirmek üzere dondurulmaktadır.

Genel kabul gören fetvaya göre: Döllenmenin üç unsuru olan sperm-yumurta ve rahim’de nikahlı çifte ait olursa, tüpte aşılama yoluyla çocuk sahibi olmak dinen mahzurlu değildir.

Suni döllenme ve tüp bebek tekniğinde bu ölçünün dışına çıkılıp araya yabancı bir unsur sokulduğunda, yani sperm-yumurta ve rahim’den biri evli çift dışındaki bir şahsa ait olduğunda bu uygulama caiz olmamaktadır.

İster kadın isterse de erkek, inanan bir insan, çocuk talebi konusunda ısrarcı olmamalı, ama mutlaka isteyecekse, Allah’dan salih ve müttaki evlat ihsan etmesini dilemekle yetinmelidir.

Nihat Hatipoğlu’nu şaşırtan tüp bebek sorusu

Bunları da sevebilirsiniz

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir